واکنش وزیر اقتصاد به عصبانیت مردم و پیش بینی تورم ۶۰ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،فرهاد دژپسند در حاشیه ملاقات مردمی با همشهریان در رستم‌کلا درخصوص اقدامات اتاق های فکر اقتصاد جهت شکایت مردم از گرانی اظهار داشت: هسته اندیشه‌ورزی داریم و کار می‌کنیم تا نرخ تورم کاهش پیدا کند. در خرداد و شهریور اقتصاددانان پیش‌بینی کردند تورم به 50 تا 60 درصد می‌رسد اما امروز 20 درصد است زیرا دولت تلاش داشت و این وضعیت را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه تورم صفر درصد که یقیناً امکان ندارد، افزود: نرخ تورم را مدیریت می کنیم تا به مردم آسیب نرسد البته دو بحث داریم یکی گرانی و یکی گران‌فروشی، مردم از گران‌فروشی خیلی عصبانی و ناراحت هستند حق هم با مردم است، دولت درحال تهیه شبکه نظارتی است و با گران‌فروشی مقابله می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤال برای سال نو یا پیش از آن چه خبر خوشحال‌کننده‌ای برای مردم دارید، گفت: برنامه داریم سهام عدالت را آزاد کنیم تا اگر مردم دوست دارند ان را فروخته و به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند.

دژپسند ادامه داد: به دنبال کنترل قیمت شدیدتر و افزایش عرضه کالا در بازار هستیم، راجع به گوشت که قیمت آن بالا رفته با همکاری گمرکات عرضه را زیاد می‌کنیم که کنترل قیمت بیشتر شود.

انتهای پیام