هشدار نماینده مجلس به ریسک ثبت نام در پیش فروش‌ خودرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی با انتقاد از شروع مجدد پیش فروش خودرو به خانه ملت گفت: براساس قواعد و آیین‌نامه‌های دولت پیش فروش خودرو شرایط خاصی دارد، صدور مجوز مستلزم آن است که خودروساز یا قطعات موردنیاز را در انبار یا گمرک و اسناد حمل و گشایش اعتبار را در دست داشته باشد.

وی افزود: خودروسازان عدم تحویل به موقع خودروهای پیش فروش شده قبلی را با دلایلی مانند نبود قطعات موردنیاز برای تولید در اثر تحریم، توجیه می‌کنند. شرایط تغییری نکرده و قطعه‌ای وارد نشده شروع مجدد پیش فروش خودرو تخلف است و دستگاه های نظارتی و وزارت صنعت باید بر اقدامات خودروسازان و پیش فروش خودرو نظارت کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورتی که دستگاه های ذیربط به موضوع پیش فروش مجدد خودروسازان رسیدگی نکنند با توجه به مفتوح بودن پرونده آنها کمیسیون متبوع به این موضوع ورود خواهد کرد.بازار خودرو انحصاری است و مردم جز خرید خودروی داخلی حق انتخاب دیگری ندارند. ثبت نام برای خرید خودرو ریسک است چراکه خودروسازان تجربه ناموفق پیش فروش‌های قبلی را دارند.

پارسایی گفت: رقابتی کردن بازار خودرو تنها راهکار حمایت از مردم و جلوگیری از بروز مشکلات مجدد در این حوزه است.مردم برای ثبت نام در پیش فروش ها باید تمام شرایط و تجربه‌های گذشته خودروسازان را مد نظر قرار دهند. قطعا کمیسیون اصل 90 مکاتباتی با وزارت صمت، سازمان‌های تعزیرات، حمایت و بازرسی انجام می‌دهد چراکه این سازمان ها مسئول نظارت بر اقدامات خودروسازان هستند.

وی افزود: از شرکت‌های خودروسازی نیز استعلامی گرفته می‌شود تا دلیل پیش فروش‌های جدید به رغم عدم عمل به تعهدات قبلی روشن شود. از سوی دیگر باید مشخص شود چه ضمانتی برای تحویل به موقع خودروهایی که در حال حاضر پیش فروش می‌شود وجود دارد.

انتهای پیام