درآمد صادرات قیر یک میلیارد دلاری شد/ برنامه جایگزینی با سایر مصالح

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بهمن حسین‌زاده با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات وابسته با حضور 155 شرکت داخلی و خارجی به ایلنا گفت: به رغم تحریم‌ها ، حضور در این نمایشگاه با افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی با تاکید بر میزان درآمدزایی از صادرات قیر و آ‌سفالت افزود: میزان صادرات قیر یک میلیارد دلار و سیمان 500 هزار تن در سال است.مقصد صادرات سیمان به ترکیه، افغانستان و عراق و عمده قیر به کشورهای قطر، کره جنوبی، هند و مالزی صادر می‌شود.

ایرج معزی معاون شهرداری تهران هم با بیان اینکه قیر از پرمصرف‌ترین مصالح است که بخش عمده‌ای از آن در تهیه آسفالت استفاده می‌شود،گفت: به دنبال افزایش استانداردها در این حوزه هستیم و آزمایشگاه‌های این مجموعه با فناوری‌های به روز به دنبال افزایش استانداردها در قیر تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت قیر در سال جاری به دنبال جایگزین کردن سایر مصالح به جای قیر هستیم،گفت: جایگزینی قیر به جای بتن در دستور کار است و در برخی از پروژه‌ها آغاز شده است.در حال حاضر عمر مفید آسفالت 10 سال است که باید این عدد افزایش پیدا کند.بخش عمده‌ای از قیر مصرفی از طریق بورس کالا تامین می‌شود.

انتهای پیام