حمایت روسیه از برنامه موشکی ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نووستی، سرگئی ریابکوف اعلام کرد: مقامات مسکو انتظار دارند دیدار دوجانبه پوتین و روحانی روسای جمهوری روسیه و ایران در حاشیه نشست سران روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه که قرار است در تاریخ 14فوریه (25بهمن ماه) در سوچی برگزار شود، باعث تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور شود.

وی افزود: روسیه و ایران باید تلاش کنند تا از شر آسیب‌پذیری استفاده از دلار آمریکا در روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه خلاص شوند و مبادلات بازرگانی را بر اساس ارزهای ملی انجام دهند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اتحادیه اروپا با درخواست از ایران برای دست کشیدن از برنامه موشکی که در جهت رضایتمندی آمریکا صورت می‌گیرد، سعی دارد ایران را تضعیف کند و ابراز امیدواری کرد که به‌رغم این تلاش‌های خصمانه، تهران می‌تواند در آینده نیز توان دفاعی را افزایش دهد.  

ریابکوف گفت: کشورهای اروپایی قطعا درک می‌کنند که برنامه موشکی ایران تهدیدآمیز نبوده و تنها بخشی از مجموعه اقدامات تهران برای تقویت امنیت ملی است. توسعه برنامه موشکی ایران، حق مسلم این کشور برای دفاع است و درخواست کشورهای غربی از ایران درباره نابود کردن برنامه موشکی، تنها تلاشی برای تضعیف ایران و اعمال فشار تازه‌ای بر تهران است.

انتهای پیام