پتروشیمی بورسی به شبکه گاز متصل می‌شود/ انجام مناقصه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس انجمن صنعت پتروشیمی اعلام کرد همزمان با تاخیر حدود 15 ساله در ساخت و بهره برداری از کارخانه NGL خارک، پتروشیمی خارگ به منظور تامین خوراک مورد نیاز متان به ویژه در فاز دوم توسعه به شبکه سراسری خطوط لوله گاز متصل می شود.

بر این اساس، مناقصه انجام طراحی ساخت خط لوله‌ای در دو بخش خشکی و دریایی به طول حدود 40 کیلومتری از گناوه تا خارگ به منظور انتقال خوراک متان در فاز دوم این پتروشیمی بورسی انجام شده است.

فاز دوم توسعه پتروشیمی خارگ از ظرفیت تولید سالانه حدود 1.4 میلیون تن متانول برخوردار بوده که هم اکنون پیشرفتی 30 درصدی دارد.پس از وقفه ایجاد شده در طرح متانول دوم به دلیل عدم تخصیص گاز خوراک ناشی از توقف طرح NGL خارک که توسط شرکت ملی نفت در دست اقدام بوده،نهایتا سال گذشته مصوبه تخصیص گاز خوراک واحد از سرزمین اصلی صادر شد که متعاقب آن اقدامات لازم جهت اخذ موافقت اصولی انجام شده و پس از دریافت موافقت اصولی عملیات تکمیلی طرح در مدت 48 ماه انجام و طرح به بهره برداری خواهد رسید.

در شرایط فعلی پتروشیمی خارگ از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 135 هزار تن متانول، پروپان، بوتان، پنتان و گوگرد برخوردار است.

انتهای پیام