شرکت بورسی محصولی جدید به بازار عرضه کرد / روند سودآوری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عیسی اسحاقی مدیرعامل شرکت بورسی نفت ایرانول در جمع کارگران پالایشگاه  تهران گفت: در پی استقبال بازار از چهار محصول جدید در نیمه اول سال با بالاترین سطح کیفی دنیا عرضه چند محصول جدید نیز در دستور کار قرار دارد که طی ماه های آینده به بازار به مرور عرضه خواهد شد.

وی افزود: روغن موتورسیکلت موتورو با فرمولاسیون ویژه مناسب جهت حفاظت از مجموعه یکپارچه موتور و گریبکس و انواع موتورسیکلت های چهار زمانه طراحی شده است.مهمترین استراتژی شرکت کاهش خام فروشی روغن پایه و افزایش محصول نهایی است که با اجرای آن فروش انواع محصول نهایی ایرانول از 110 میلیون لیتر سال 94 به بیش از 150 میلیون لیتر در پایان سال گذشته رسید و سال جاری براساس سیاست باید 10 درصد نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه شویم.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش فروش محصول نهایی باعث شده سهم بازار روغن موتور ایرانول از 19 درصد سال 93 به حدود 30 درصد در 9 ماهه سال جاری افزایش یابد. این افزایش سهم بازار و فروش باعث رشد سود شرکت شده است.رشد 10 پله ای ایرانول در بین 100 شرکت برتر از رتبه 97 به 87 نشان از توجه ویژه به فروش محصول نهایی است.

اسحاقی تأکید کرد: روند افزایش سهم بازار روغن موتور، رشد سود، فروش و صادرات و کاهش خام فروشی بر اساس استراتژی 1404 به خوبی پیش می‌رود.توسعه همه جانبه در بخش های مختلف از برنامه‌ها است و تا سال 1400 ، 10 پروژه برنامه‌ریزی شده که با بهره‌برداری از آنها شرکت به جایگاه مناسب تری در فروش و سوددهی خواهد رسید.

وی بهره‌برداری از برج خنک کننده پالایشگاه ایرانول آبادان، پایانه صادراتی ماهشهر(مخازن 25 هزار تنی)، خط ریلی انتقال محصولات از تهران به ماهشهر را از پروژه‌هایی ذکر کرد که به بهره برداری رسیده و پروژه های دیگر نیز در حال شروع هستند.توجه به HSE نیز از مهمترین برنامه ها است و از 23 بهمن پروژه تجهیز کلیه مراکز و پالایشگاه های ایرانول به دوربین های مجهز و استاندارد آغاز می شود و کلیه مراکز به 402 دوربین نظارتی مدرن تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام