موج دوم کاهش قیمت دلار تا ۱۰ هزار تومان در روزهای آینده شروع می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر رنجبرزاده با اشاره به اظهارات رئیس بانک مرکزی درباره برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت ارز به خانه ملت گفت: تثبیت قیمت، مدیریت بازار و پیشگیری از نوسانات ارز که ابتدای سال جاری شاهد آن بوده‌ایم وظیفه بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه مبادلات اقتصادی و روش‌های موجود در بازار عرضه و تقاضا نشان‌دهنده این بوده که قیمت دلار به طور غیرواقعی افزایش یافته، افزود: باید تدابیری اندیشید تا سبب کاهش قیمت ارز منطبق بر واقعیت شود و مشکلاتی که در ابتدای سال جاری به ویژه در چند ماه نخست سال در بازار ارز ایجاد شد، نشانه بی‌تدبیری و عدم وجود برنامه منسجم در بازار و نوعی رهاشدگی در این حوزه بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با حضور همتی به عنوان سکاندار جدید بانک مرکزی تا حدود قابل‌قبولی بازار ارز مدیریت شد، ادامه داد: در حال حاضر تمامی روزنه‌ها و مسیرها برای سوءاستفاده کنندگان بسته و اخلال‌گران به حاشیه رانده شده‌اند.

رنجبرزاده گفت: در حال حاضر از انحراف مسیر ارز جلوگیری شده و  انتظار واقعی از قیمت ارز رقمی بین 8 تا 10 هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود موج دوم کاهش قیمت ارز در روزهای آینده کلید خورده و ارز به قیمت واقعی برسد.

انتهای پیام