"زفکا" با ۸۳۰ تومان کشف قیمت شد / آمار خریداران با ثبت رکورد جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دقایقی پیش با شروع فرایند عرضه اولیه 20 درصد سهم شرکت کشت و دامداری فکا در بازار دوم معاملات فرابورس ، هر سهم آن با 830 تومان کشف قیمت شد.

در این رویداد 60 میلیون سهم "زفکا" در محدوده قیمتی 820 تا 830 تومانی هر سهم و با سهمیه حداکثر 600 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار شده که به دلیل استقبال متقاضیان به هر کد حدود 174 سهم و با نقدینگی 145 هزار تومانی تعلق گرفت تا تعداد مشارکت کنندگان به بیش از 347 هزار نفر برآورد و رکورد حضور خریداران سهام در فرابورس که قبلا" متعلق به عرضه اولیه سنگ‌آهن گهر زمین با بیش از 310 هزار نفر بود، شکسته شود.

ترکیب خریداران هم نشان می دهد 346 هزار و 215 سهامدار حقیقی و 849 حقوقی قادر به خرید این سهم به ارزش 4.98 میلیارد تومان شده اند. 

براساس این گزارش، از ابتدای سال پانزده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم ، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، دارو سازی اوه سینا، کشت و صنعت و دامپروری پارس ، پتروشیمی بصیر و سنگ آهن گهر زمین، صنایع ماشین های اداری ایران و شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان ، کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره و تامین سرمایه لوتوس پارسیان وارد بازار سهام شده اند و احتساب کشت و دامداری فکا شانزدهمین شرکت بشمار می رود .

انتهای پیام