منتظر افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه باشید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید شیخی به تسنیم گفت: تغییر بند هـ  بودجه ریسک بزرگی برای پروژه‌های عمرانی به همراه دارد و این تغییر در شرایط تحریم به نفع دولت و مردم نیست.

وی افزود: با نگاهی به بودجه 97 شاهدیم که وزارت نفت متعهد بود 4 میلیون تن ماده اولیه قیر به سازمان‌های دولتی تحویل دهد که با کسر بدهی قبلی، مقدار باقی مانده تحویلی فاصله زیادی با تعهد بودجه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: حتی در ماه هایی که صادرات قیر کاملا متوقف بود این ماده اولیه به نفت کوره تبدیل و سوزانده شد اما به پروژه های عمرانی تخصیص داده نشد. حال در لایحه بودجه 98 دولت با وجود کسری 45000 میلیاردی و مشکلات صادرات نفت و قیر، پیشنهاد کرده به‌جای تحویل ماده اولیه قیر، وجه نقد آن را بپردازد.

شیخی گفت: در شرایط تحریم که دولت به تهاتر کالاها روی آورده دلیل حذف تهاتر VB و نفت خام از بند هـ لایحه بودجه چه مفهومی جز رفع مسئولیت و گسترش نارضایتی عمومی و تعطیلی فعالیت‌های این صنعت دارد؟ آیا نمایندگان مجلس با این عملکرد وزارت نفت و چشم‌انداز پیش رو وعده پرداخت وجه نقد جهت خرید قیر در لایحه بودجه 98 را اجرایی می‌بینند؟

وی افزود: از کلیه نمایندگان مجلس خواهشمندیم به منظور گسترش زیرساخت‌های عمرانی و کاهش تلفات جاده‌ای، وزارت نفت را متعهد به تحویل 3 میلیون تن ماده اولیه قیر با مبلغ  6 هزار میلیارد تومان نگه داشته و تاکید دارد پرداخت ریالی به تنهایی هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد. همه نسبت به 45 نفری که به‌طور روزانه در جاده‌ها فوت می‌کنند، مسئول هستند.

انتهای پیام