بهره برداری از واحد تصفیه گازوئیل لیدر پالایشگاه های بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم نامور گفت: واحد تصفیه نفت‌گاز با هیدروژن یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس است که مراحل نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش‌راه‌اندازی را پشت سر می‌گذارد و با کاهش گوگرد موجود در نفت‌گاز به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام سبب تولید نفت گاز با استاندارد یورو ۴ می‌شود.

وی افزود: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دو کوره دارد که کوره شماره یک با موفقیت راه‌اندازی شد و کوره شماره دو نیز در حال آماده‌سازی نهایی برای راه‌اندازی است. دیگر بخش‌های این واحد شامل رآکتورها و کمپرسور گاز گردشی هم در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارند.

بنابراین گزارش،پالایشگاه نفت بندرعباس اکنون ۱۸ درصد از نیاز به انرژی و فرآورده‌های نفتی را تامین می‌کند که فرآورده‌های تولیدی آن در دو گروه اصلی و ویژه طبقه‌بندی می‌شود.

محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که طبق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می‌شود، محصولات فرعی نیز شامل حلال ۴۰۲، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوب‌کات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

انتهای پیام