آخرین توضیحات "افق" و اثر تحریم ها و تنوع محصولات/ توصیه به سهامداران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشست خبری شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش قبل ازظهر امروز با حضور علی ابراهیمی رییس هیات مدیره ، امیرخسرو فخریان مدیرعامل و اصحاب رسانه برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومانی برگزار شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه افق کوروش اولین شرکت از فروشگاه های زنجیره ای است که به بورس وارد می شود،گفت: بزرگترین شرکت های خرده فروشی در دنیا همانند وال مارت در این صنعت حضور دارند و ظرفیت ورود سایر شرکت های هم گروه هم به بورس وجود دارد.روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از این فروشگاه ها بازدید می کنند و انتظار داریم به اندازه مشتریان یک روز فروشگاه سهامدار داشته باشیم تا مشتریان لذت خرید را با سهامداری بصورت مضاعف داشته باشند.

وی درباره برنامه برای رسیدن به هدف گذاری میزان فروش سال 98 و 99 که 8.8 و 13هزار میلیارد تومان اعلام شده  و اثر آن بر پیش بینی خالص سود گفت: رشد فروش به دو مدل صورت می گیرد.در مدل اول تعداد فروشگاه ها در دوسال مذکور برای هرسال 300 شعبه افزوده می شود. از سویی دیگر با آغازفعالیت فروشگاه ها میزان فروش نسبت به سال قبل افزایش می یابد که به دلیل شناخت  و پاخوری بیشتر مردم یا میزان فروش هر فروشگاه در هر روز است البته تورم و افزایش قیمت هم در این ارقام تاثیر گذار است.

توصیه به سهامداران

ابراهیمی در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر توصیه به سهامداران با توجه به اینکه افق کوروش اولین شرکت در صنعت خرده فروشی است که به بورس ورود می کند،گفت: روند این شرکت طی سال های اخیر رو به رشد بوده و امید می رود سهامداران در این رشد همراه "افق" باشند.

فخریان هم با اشاره به اینکه افق کوروش در سال ۸۸ به ثبت رسیده، گفت: مسیر فعالیت این شرکت از سال ۹۲ تغییر کرده و به سمت فروشگاه های تخفیف محور با قرار گرفتن محصولات پرگردش و پرمصرف در سبد کالا حرکت کرده است.در زمان معارفه شرکت(10 دی) تعداد شعب فروشگاه 1140 بود اما با افزایش 95 شعبه ،تعداد انها به 1235 رسیده و تا پایان سال نیز به 1300 می رسد و برنامه افزایش تعداد شعبات 100 درصد محقق می شود.

توسعه سهم بازار

وی با توجه به سهم 10 درصدی بازار این فروشگاه ها در ایران گفت: می توان این سهم را تا 70 درصد توسعه داد.  با حمایت های دولت، کنترل بازار و مباحث معافیت مالیاتی "افق" پرچمدار ورود شرکت های  این صنعت به شمار می رود.

اثر تحریم ها بر عرضه محصولات

این مقام مسئول درخصوص تاثیر تحریم ها بر عرضه محصولات گفت: سبد محصولاتی که در این فروشگاه ها عرضه می شود باید کامل باشد اما برخی کالاها تحت تحریم هستند که سعی مدیریت بر این است که اکثر کالاها تولید داخل باشد.اولویت توزیع کالاهای خارجی و محدودیت دار نیز با فروشگاه های زنجیره ای است پس جای نگرانی نیست چراکه در این دوران فروشگاه های زنجیره ای با ارائه کالاهای اساسی و نظارت بر توزیع آنها آخرین حلقه ای هستند که دچار مشکل می شوند.

فخریان درباره تعداد اقلام عرضه شده در "افق" و استانداردهای فروشگاهی گفت: درحال حاضر 2500 قلم کالا در شعب به فروش می رسد که کالاهای اول تا سوم بازار و مدنظر مشتریان هستندد. استاندارد فروشگاهی برای شعب متراژ 200 تا 300 متری است اما برخی شعب به دلیلی حضور در مناطق پرجمعیت امکان تهیه مغازه بزرگ و ارائه 40 هزار کالا را ندارند که سبب تغییرات در قفسه ها و جابجایی استاندارها می شود.

برنامه تنوع محصولات

وی از برنامه افزودن میوه به اقلام کالاها درجهت تنوع محصولات خبر داد و گفت: فعلا برنامه ای برای حضور در دیگرکشورها یا مشارکت با سایر شرکت ها نداریم.

انتهای پیام