دولت موظف به خروج از بیمه بورسی شد / سومین عرضه بلوک ۱۷ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس و ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه 98 ، نمایندگان به بند د تبصره دو رای مثبت دادند.

طبق این بند، دولت مکلف است با رعایت قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 مصوب 87 ، باقی‌مانده سهام در بیمه البرز را تا پایان سال آینده واگذار کند و منابع حاصل را به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند.

براساس این گزارش، در پی عدم انجام معامله بلوک 17 درصدی بیمه البرز در 16 بهمن سال گذشته به رغم وجود دو سه مشتری ، این بلوک مجددا 12 اسفند سال 96 توسط سازمان خصوصی سازی عرضه و بعد از رقابتی کوتاه از سوی کارگزاری صبا تامین برای کنسرسیومی متشکل از سه صندوق بازنشستگی، صندوق عشایر و صندوق تامین اجتماعی خریداری شد.

با این حال سازمان خصوصی سازی از عدم رسیدن به توافق با خریداران و یا عدم تایید صلاحیت آنها و یا هر دلیل مگوی دیگر خبر داد و اعلام کرد: قصد دارد این بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز بار دیگر عرضه کند که تاکنون به انجام نشده است.

این بلوک شامل بیش از 694 میلیون و 667 سهم "البرز" است که 28 خرداد با کاهش حدود 13 میلیارد تومانی به ارزش 75.5 میلیارد تومان به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط (با کاهش قیمت پایه نسبت به عرضه‌های قبلی) در بورس عرضه می شود.

انتهای پیام