ظرفیت های متنوع بازار سرمایه برای تامین مالی و مهمترین ابزار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری در دومین همایش تامین مالی با اشاره به ساختارها و روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: با کمک کمیته فقهی ابزارهای مالی متنوعی در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد که با هر سلیقه ای منطبق است .اوراق اجاره، اجاره سهام، مرابحه، سفارش ساخت، رهنی و خرید دین، مشارکت، سلف و اوراق منفعت از مهمترین انواع اوراق بدهی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی اوراق منفعت است، افزود: این اوراق با استفاده از قراردادهای مجاز شرعی طراحی شده و به توسعه کمی و کیفی بازار مالی کمک می کند.

این مقام مسئول تامین مالی صنعت نفت با استفاده از اوراق منفعت را راهی برای توسعه اقتصادی دانست و گفت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی به توسعه صنعت نفت تاکید شده و بدیهی است هر صنعتی به تامین مالی نیاز دارد و یکی از بهترین گزینه های تامین مالی اوراق منفعت است.

خواجه نصیری ادامه داد: بازار سرمایه از ظرفیت های متنوع و گسترده ای برای تامین مالی برخوردار است و به ویژه در بحث اوراق منفعت سازمان بورس، ارکان، سپرده گذاری مرکزی و مجموعه بازار سرمایه روش اثر بخش و کارآمدی را طراحی کرده اند که می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا کنند.

انتهای پیام