پیشرفت توافق آمریکا و چین قیمت جهانی طلا را افزایش داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا ارزش دلار تضعیف شده و چشم‌انداز اقتصاد جهان نیز تیره و تار به نظر می‌رسد، تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا تقویت و قیمت فلز زرد برای دومین هفته متوالی افزایش داشت.

قیمت هر اونس طلا با 0.44 درصد افزایش به 1329 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات هفتگی رشدی بیش از 0.5 درصد را تجربه کرد. طلای آمریکا نیز  با 0.38 درصد افزایش 1332 دلار و 80 سنت معمله شد.

تحلیل‌گر موسسه اف‌سی استون گفت: قیمت طلا اندکی افزایش خواهد یافت زیرا این احتمال وجود دارد توافقی تجاری بین آمریکا و چین به دست بیاید که این به معنای تضعیف ارزش دلار است. رشد اقتصاد آمریکا نیز به میزان قابل‌توجهی در حال کند شدن است و این موجب خواهد شد تا نرخ بهره همچنان در همین حد باقی بماند.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با تغییر اندکی مواجه بود و در آستانه ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در طی یک ماه اخیر قرار گرفت. همین کاهش موجب رشد تقاضا برای خرید طلا شده است. دلار آمریکا که در دوره جنگ تجاری به محلی امن برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده بود به دنبال بروز نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری تضعیف گشت.

انتهای پیام