روزنامه قانون به دلیل تیتر "مهمان ناخوانده" توقیف شد/ توضیح دبیر تحریریه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انتشار روزنامه قانون به دلیل انتشار مطلبی با تیتر "مهمان ناخوانده" متوقف شد.

شورای سردبیری این روزنامه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ابلاغیه‌ای که از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه به دست مسوولان روزنامه رسیده، اعلام شده طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی، برای پیشگیری از وقوع جرم، روزنامه قانون توقیف موقت شده و از چهارشنبه هشتم اسفند اجازه انتشار ندارد.

در این رابطه میرا قربانی فر دبیر تحریریه و عضو شورای سردبیری روزنامه قانون به مهر گفت: بنا به اعلام دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در شماره ۱۲۳۸ مورخ ۷ اسفند ۹۷ روزنامه قانون با تیتر "مهمان ناخوانده" که مربوط به حضور بشار اسد در تهران بود برای پیشگیری از وقوع جرم تا اطلاع ثانوی توقیف شد. 

وی ادامه داد: از نظر شورای تیتر روزنامه، تیتر خوبی است. زیرا معنی مهمان ناخوانده به هیچ وجه بد نیست. ما ایرانی ها اعتقاد داریم مهمان عزیز است چه خوانده و چه ناخوانده. بنابراین چنین تیتری را انتخاب کردیم و به هیچ وجه از ماجرای استعفای محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه اطلاع نداشتیم. 

قربانی فر ادامه داد: منظور از انتخاب این تیتر به هیچ وجه توهین نبود. زیرا معتقدیم مهمان هر چقدر صمیمی تر باشد امکان اینکه ناخوانده به خانه میزبان بیاید بیشتر است و اصلا نمی دانیم چگونه می توان برداشت بدی از این تیتر داشت. 

وی ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دادسرای فرهنگ و رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توضیحاتی که مدیر مسئول روزنامه قانون ارائه می کند این روزنامه رفع توقیف شود.

انتهای پیام