روحانی استعفای ظریف را نپذیرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی طی نامه‌ای ضمن مخالفت با استعفای محمدجواد ظریف گفت: پذیرش استعفا را بر خلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

متن نامه روحانی به این شرح است:

نامه استعفای مورخ ششم اسفندماه ۹۷ جنابعالی را دیدم. تلاش جنابعالی برای حفظ شأن و اعتبار وزارت خارجه و جایگاه وزیر به عنوان مهم‌ترین مقام مسئول در اجرای سیاست خارجی، قابل درک و مورد تایید است.

وزارت امور خارجه عهده دار روابط خارجی و زمینه ساز تحقق امنیت و منافع ملی است. لذا همانطور که بارها دستور داده‌ام تمامی دستگاه‌ها اعم از دولتی و یا حاکمیتی باید در هماهنگی کامل با این وزارت‌خانه در زمینه روابط خارجی باشند.

از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه جنابعالی در دوران تصدی مسوولیت سنگین وزارت خارجه در دولت یازدهم و دوازدهم قدردانی می‌کنم و از آنجا که شما را به تعبیر مقام معظم رهبری "امین، غیور، شجاع و متدین" و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه‌جانبه آمریکا می‌دانم، پذیرش استعفای جنابعالی را بر خلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

اینجانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه سیاست خارجی، دولت و حتی رئیس جمهور منتخب مردم به خوبی آگاهم. به عهدی که با خدا و ملت بسته‌ایم تا پایان وفادار می مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

موفقیت های وزارت خارجه فقط طی ماه های اخیر در مقابله با توطئه های آمریکا در نیویورک، وین، بروکسل، لاهه، ورشو، مونیخ و . . . پیروزی‌های سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی قابل توجه بوده است. شادی و پایکوبی دشمنان قسم خورده این مردم همچون رژیم صهیونیستی از استعفای جنابعالی بهترین گواه بر موفقیت محمد جواد ظریف و بزرگترین دلیل برای استمرار فعالیت در سمت وزیر خارجه است. جنابعالی مورد اعتماد اینجانب و مجموعه نظام به خصوص مقام رهبری هستید. شما با قوت، شجاعت و درایت به مسیر ادامه دهید که خداوند با بندگان صالح است.

انتهای پیام