برنامه"پترول"در واگذاری یک شرکت و روش تامین مالی شرکت های غیربورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد علی محصصی در گفت و گو با ملت بازار با اشاره به تغییر سال مالی گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) اظهار داشت: در پی تغییر سال مالی پترول از پایان شهریور به پایان اردیبهشت هرسال که در مجمع فوق العاده 6 اسفندماه تصویب شد سال مالی همه شرکت های تابعه به پایان اسفندماه تغییر یافت.

وی درباره برنامه عرضه سهام شرکت مدبران اقتصاد (از زیر مجموعه های پترول) گفت: عرضه سهام این شرکت یکی از برنامه های بودجه در سال مالی منتهی به شهریور 94 بود اما به دلیل تغییر سال مالی ، انجام این مهم در برنامه های سال مالی آتی لحاظ شده است.
 
محصصی با تاکید بر نیاز به تأمین سرمایه و منابع مالی در شرکت های خارج بورس "پترول" خاطرنشان کرد:شرکت های غیربورسی پترول شامل پتروشیمی ایلام، لردگان، گچساران، صدف عسلویه و 4 شرکت موسوم به خط دنا (پتروشیمی ممسنی، کازرون، دهدشت و بروجن) برای توسعه فعالیت های خود نیاز به نقدینگی دارند که باید از طرق مختلفی تأمین شود.
 
وی ادامه داد: تأکید اصلی پترول بر تأمین مالی از طریق فاینانس های خارجی و داخلی بوده ولی در صورت لزوم می تواند از طریق افزایش سرمایه نیز دنبال شود.
 
انتهای پیام