توضیح همتی درباره مدیریت ورود 160 هزار میلیارد سپرده‌‌ به بازار ارز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: در مورد بازار پول و ارز ذکر سه نکته ضروری است:

۱- در هفته‌های اخیر در مورد سررسید سپرده‌های ویژه 20 درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن به بازار ارز، نگرانی‌هایی مطرح شده بود که با تدبیر اتخاذشده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد. میزان این سپرده‌ها 160 هزار میلیارد تومان بود.

۲- به نقل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فعالین اقتصادی این موضوع مطرح می‌شود که در بازار ثانویه (نیما) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد. اطلاعات مربوط به حجم معاملات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عمومی منتشر می‌شود. طبعاً حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ مؤثر است.

۳- روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت در مورد لایحه پالرمو تصمیم‌گیری می‌کند. توصیه‌های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانکداری بین‌المللی است. حفظ و تقویت روابط محدود بانکی با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.

انتهای پیام