پیش بینی رفتار محتاطانه فعالان و ۱۰ صنعت مستعد رشد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در شرایطی فعالان بازار سهام در هفته های آخر سال هم با ابهامات و نگرانی های روبرو هستند که کارگزاری آبان برای وضعیت روزهای آینده پیش بینی کرد بازار در هفته گذشته متاثر از رشد نرخ ارز و بهبود وضعیت بازارهای جهانی ، رشد محسوسی را تجربه کرد و توقف رشد ارز در کنار نوسان قیمت نفت و فلزات، حساسیت اخبار سیاسی و نزدیکی به روزهای پایانی سال می تواند تا حدودی جو احتیاط را به بازار بازگرداند.

وضعیت بازارهای جهانی همچنان مثبت ارزیابی می شود و احتمال رشد آرام نرخ ارز در کنار نرخ تورم همچنان امید به رشد بازار سهام را افزایش می دهد.
اما در بازار امروز و به طور کلی هفته پیش رو به نظر می رسد معاملات مجددا تا پایان سال با کاهش حجم مواجه شود و مجددا گروه های کوچک به کانون توجه بازگردند.

در گروه فلزات اساسی رشد قیمت جهانی فلزات می تواند نمادهای با سرمایه پایین را مورد توجه قرار دهد و البته نوسانات مثبت در نمادهای بزرگ نیز محتمل خواهد بود.

در گروه فراورده های نفتی همچنان معاملاتی کم رمق و نوسانی پیش بینی می شود و رفتار نفت همچنان بر گروه اثرگذار خواهد بود. در گروه محصولات شیمیایی نیز مجددا نمادهای کوچک تر مستعد توجه خواهند بود البته تک نمادهای" زاگرس، شاراک و پارسان" نیز همچنان از شانس رشد قیمتی برخوردار هستند.  

در گروه معدنی نیز نمادهای "کنور،کچاد، کدما، کاما و کروی " مستعد توجه سرمایه گذاران خواهند بود و در گروه بانک جذابیت اخبار مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی تا حدودی کمرنگ شده و حالا نمادهای همراه با عملکرد بهتر در کانون توجه قرار گرفته اند. "وبملت، وخاور و وپاسار" از نمادهای مستعد رشد در گروه خواهند بود.

در خودرویی ها نیز که حساسیت زیادی به اخبار و حواشی بازار دارند این هفته سمت و سوی اخبار سیاسی می تواند تعیین کننده روند کوتاه مدت گروه باشد.    

در دیگر گروه ها انبوه سازها، سیمانی ها ،کاشی و سرامیکی ها و گروه کوچک لاستیک و پلاستیک می توانند مورد توجه باشند و تک نمادها در گروه محصولات کانی غیرفلزی، محصولات دارویی و غذایی، زراعت و دیگر گروه های کوچک بازار می توانند مقصد نقدینگی کوتاه مدتی بازار باشند.

انتهای پیام