آخرین وضعیت عرضه سکه در بورس و اثر منفی محدودیت واردات طلا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر کریمی با اشاره به نوسانات قیمت سکه در روزهای اخیر به خانه ملت گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بازار طلا بحث قیمت جهانی است که با تغییراتی که در آن رخ می‌دهد، بازار ایران نیز متأثر می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌هایی که در روزهای اخیر سبب افزایش قیمت طلا شد، افزایش قیمت جهانی بود، افزود: در کنار قیمت جهانی بخشی از افزایش قیمت، ناشی از عوامل داخلی، شرایط خاص بازار ایران و عواملی بوده که می‌تواند قیمت طلا و سکه را افزایش دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایطی که تورم یا انتظارات تورمی در آینده وجود دارد، تقاضا برای سکه افزایش می‌یابد که بر این اساس شکافی بین قیمت واقعی سکه براساس قیمت جهانی طلا و قیمت داخلی آن ایجاد می‌شود.

کریمی گفت: باید بحث بازار معاملات آتی سکه فعال‌تر شود چرا که عده‌ای علاقه‌مند هستند، معاملات را در بازار سکه افزایش دهند و بانک مرکزی می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از معاملات آتی سکه از طریق بورس آغاز شده و در حال ساماندهی است افزود: یکی از اقداماتی که دولت در ماه‌های اخیر انجام داده آزادسازی ورود نامحدود طلا است که این موضوع عرضه طلا و ضرب سکه را افزایش می‌دهد. محدودیت واردات طلا اثر منفی روی قیمت سکه گذاشت.

انتهای پیام