"شاوان" سناریوی دوم سود ۹۳ را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه لاوان که به عنوان آخرین شرکت گروه پالایشی عصر دیروز اقدام به اعلام سود ۹۳ و اولین سود ۹۴ کرده ، سناریوی دوم سود هر سهم 93 را بر اساس نرخ های اعلامی شرکت پالایش و پخش و کسر سهم صندوق توسعه ملی اعلام کرد.

براساس این گزارش، محمدعلی اخباری مدیرعامل این شرکت با ارسال نامه ای به سازمان بورس اظهار داشت: با توجه به پیش بینی عملکرد سال منتهی به 29 اسفند 93 این شرکت با فرض احتساب کسر سهم صندوق توسعه ملی از فروش های صادراتی و اعمال نرخ های اعلامی شرکت ملی پالایش و پخش که در 25 اسفند سال گذشته 281 میلیارد و 215 میلیون تومان زیان اعلام شده بود، براساس اعلام آخرین نرخ های اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش ( میانگین 10 ماهه 93 ) با احتساب کسر سهم صندوق توسعه ملی از فروش های صادراتی 241 میلیارد و 171 میلیون تومان زیان تغییر یافته است.

به گفته وی محاسبات مربوط به نرخ خوارک و فرآورده های سال 93 از فروردین لغایت دی ماه بر اساس نرخ های اعلام شده از شرکت ملی پالایش و پخش و بهمن و اسفند ، معادل نرخ های دی ماه در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، این شرکت 114 میلیارد تومانی در آخرین عملکرد سال 93 و بدون لحاظ نکردن سهم صندوق توسعه ،سود هر سهم سال مالی گذشته را 193 ریال پیش بینی کرده است.

براساس این گزارش، از سوی دیگر اولین سود هر سهم سال مالی جاری "شاوان" با افت 19 درصدی نسبت به آخرین سود اعلامی سال گذشته (193 ریال)، 157 ریال پیش بینی شده است.

در این پیش بینی قیمت نفت 87 دلار، میعانات گازی 86 دلار ، فروش فرآورده های نفتی منطبق با نرخ های 10 ماهه اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و  نرخ تسعیر 26.289 ریال و بدون احتساب سهم صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام