شرط موفقیت و کم و کاستی‌های فروش نفت در بورس از نظر نماینده مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ادیانی با اشاره اینکه در برنامه ششم توسعه عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس جزو وظایف و تکالیف مجلس قید شده است به خانه ملت گفت: به‌منظور اجرای این قانون تاکنون 6 مرتبه نفت در بورس عرضه شده اما موفقیت عملیات عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس مستلزم همکاری و پشتیبانی چند دستگاه و مجموعه است.

وی افزود: علاوه‌بر همکاری سازمان بورس و وزارت اقتصاد، ایجاد زیرساخت‌های مربوط به عرضه نفت و فرآوردهای نفتی و گازی لازمه موفقیت فروش این محصول در بورس است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگرچه زیرساخت‌های عرضه نفت در بورس در حد قابل‌قبول ایجاد شده‌اند اما کم و کاستی‌هایی در نوع عملیات، شیوه عرضه و نحوه خرید و فروش وجود دارد چراکه مسئولان تاکنون عرضه نفت در بورس را تجربه نکرده‌ بودند لذا باید در شیوه‌نامه‌ها تجدیدنظر شود تا این عرضه با حفظ منفعت دولت، وزارت نفت و خریدار انجام گیرد.

ادیانی با یادآوری اینکه از 6 بار عرضه نفت در بورس 3 عرضه به فروش منجر شده، گفت: تمام این شکست‌ها و موفقیت‌ها تجارب و توانمندی‌های جدیدی به همراه دارد که با استناد به آن‌ها می‌توان راه پیش‌رو را با موفقیت بیشتر پیمود.

انتهای پیام