8 شرط وزارت کار برای اعزام نیرو به آلمان اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت کار در اطلاعیه ایی اعلام کرد ثبت‌نام از متقاضیان کار در آلمان با اولویت رشته‌های علوم کامپیوتر و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک، الکترونیک و پرستاری آغاز شد.

متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از شرایط و ضوابط مورد پذیرش و ثبت نام، به سامانه کاریابی‌های خارجی به نشانی forec.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

ثبت‌نام متقاضیان به منزله پذیرش برای اعزام نیست و شرایط و ضوابط افراد متقاضی کار به شرح زیر است :

- حداکثر سن 40 سال

- داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1

- داشتن حداقل مدرک کارشناسی در هر یک از رشته‌های علوم کامپیوتر، مکانیک، الکترونیک و پرستاری

- موفقیت در مصاحبه و تطبیق مدارک تحصیلی

- انعقاد قرارداد با دفتر هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی در آلمان پس از تائید نهایی مدارک تحصیلی و زبان

- پرداخت مبلغ 500 یورو به دفتر هدایت و حمایت به صورت علی‌الحساب بابت تطبیق مدارک تحصیلی، اصلاح رزومه، مصاحبه زبان و مصاحبه با 3 کارفرمای آلمانی به منظور عقد قرارداد کاری

- پرداخت مبلغ 4000 یورو در رشته‌های مهندسی و 2000 یورو در رشته‌های پرستاری طبق قرارداد (با احتساب 500 یورو پرداخت علی‌الحساب در صورت پذیرش کارفرما)

- پرداخت 2000 یورو به شرکت حقوقی آلمانی طرف قرارداد دفتر هدایت و حمایت بابت پیگیری و دریافت ویزای کار پس از انعقاد قرارداد کار

متقاضی از زمان ثبت‌نام تا اشتغال به کار به غیر از مبالغ عنوان شده هیچ‌گونه مبلغ دیگری پرداخت نخواهد کرد و دریافت هر وجه دیگری تحت هر عنوانی ممنوع است.

در صورتی که پس از معرفی متقاضی و انجام مصاحبه با 3 کارفرمای آلمانی، متقاضی مورد پذیرش قرار نگرفت، ادامه فعالیت برای اشتغال نامبرده متوقف و پرونده وی مختومه خواهد شد. در این صورت مبلغ علی‌الحساب (500 یورو) بابت هزینه‌های انجام شده محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام