هند وارادات نفت از ایران را ۱۲ درصد کاهش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پالایشگاه‌های دولتی هند در آوریل 8 میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرند که 12 درصد کاهش نسبت به ماه پیش از آن را نشان می‌دهد. هند در حال گفت و گو با آمریکا برای تمدید معافیت از تحریم‌های تهران است.

واشنگتن به هند اجاره داده حدود 300 هزار بشکه نفت معادل ماهانه 9 میلیون بشکه تا اوایل ماه مه از ایران خریداری کند. دهلی‌نو تصمیم گرفته در آوریل نفت کمتری از ایران بخرد. این کاهش در واردات از ایران یک اقدام محتاطانه قبل از تمدید معافیت‌ها است.

هدف آمریکا کاهش صادرات نفت ایران تا 20 درصد و رساندن آن به کمتر از یک میلیون بشکه در روز از ابتدای ماه می است. لازمه رسیدن به این هدف هم کاهش واردات نفت ایران توسط این کشورها است در غیر این صورت با اقدامات تنبیهی آمریکا مواجه می‌شوند.

آمریکا احتمالا معافیت از تحریم‌های ایران را برای اکثر خریداران نفت این کشور تمدید می‌کند البته به شرطی که کل واردات را از ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز برسانند. این یعنی 250 هزار بشکه در روز کمتر از صادرات فعلی ایران که 1.25 میلیون بشکه است اما هنوز مشخص نیست آیا کاهش ماهانه 8 میلیون بشکه واردات نفت ایران شرط جدید واشنگتن برای تمدید معافیت هند از تحریم‌های ایران است یا نه؟

شرکت نفت ایندین برای ماه مارس سفارش 5 میلیون بشکه نفت را داده است . پالایشگاه مانگالور 2 میلیون و شرکت نفت هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم هر کدام یک میلیون سفارش داده اند.شرکت نفت ایندین در آوریل 4 میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد و میزان بارگیری سایر شرکت‌ها تغییری نکرده است.

انتهای پیام