زمان عرضه اولیه شرکت جدید در دو روز پایانی سال + معرفی اجمالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به دنبال روند ادامه دار ورود شرکت های جدید به بازار سهام، نوبت بیست و یکمین شرکت جدید هم تعیین و مقرر شد 10 درصد از سهام شرکت تولید گوشت مرغ ماهان معادل 40 میلیون سهم در روز دوشنبه 27 اسفند در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه شود.

در این واگذاری که از سوی کارگزاری بانک دی انجام می شود ، محدوده قیمت هر سهم "زماهان" بین 380 تا 400 تومان بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر 400 سهم خواهد بود.

بنابراین گزارش ،هجده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم ، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، دارو سازی اوه سینا، کشت و صنعت و دامپروری پارس ، پتروشیمی بصیر و سنگ آهن گهر زمین، صنایع ماشین های اداری ایران و شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان ، کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره ، تامین سرمایه لوتوس پارسیان ، کشت و دامداری فکا، فروشگاه زنجیره ای افق کوروش و تامین سرمایه نوین تاکنون وارد بازار سهام شده و دو شرکت بیمه معلم و نیروگاه زاگرس کوثر نیز شنبه و یکشنبه هفته جاری وارد می شوند.

معرفی شرکت

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت در ۱۴ آبان ۶۹ به صورت سهامی خاص تأسیس شده و ۱۴ آبان ۸۹ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. نام اولیه شرکت فرآور بوده که ۴ آذر ۷۰ به مرغدانه تهران و ۲۳ بهمن ۷۰ به مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان تغییر نام یافت.

۲۶ اردیبهشت سال ۷۹ نیز محل شرکت به کرمان انتقال یافت و آبان ۸۵ از سهامی خاص به عام تغییر وضعیت داد اما سال۹۱  مجددا" از سهامی عام به سهامی خاص تغییر وضعیت داد.

با توجه به حضور ۲۰ ساله جوجه ماهان در بازار جوجه یک روزه گوشتی و ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه مرغ مادر و تولید جوجه در کلیه فصول، این شرکت عمدتاً شاخص تعیین نرخ جوجه در بازار قرار گرفته و با ۴۹۴ نیروی انسانی و متعلق به سازمان اقتصادی کوثر و تحت پوشش بنیاد شهید است. سرمایه اولیه شرکت در سال ۷۰ به میزان ۱۰۰ میلیون تومان و طی هشت مرحله در سال ۹۶ به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

موضوع فعالیت اصلی شامل عملیات مرغداری و پرورش طیور، تولید گوشت و تخم مرغ در داخل و خارج،تولید جوجه یک روزه و کلیه امور مربوط به آن، تاسیس کارخانجات به منظور تهیه خوراک دام و طیور امور دارویی و صنایع وابسته، واردات تخم مرغ و جوجه یکروزه، مواد خام ،ماشین آلات، کارخانجات و لوازم یدکی مورد نیاز، فعالیت در زمینه تولید و توزیع و واردات کلیه کالاهای مربوط به امور دامداری،دامپروری و کشاورزی، ارائه خدمات در زمینه های تولیدی و بازرگانی به اشخاص حقیقی و حقوقی و تهیه و توزیع کالا و محصولات کشاورزی و صنعتی، اقدام به کلیه عملیات مجاز بازرگانی منجمله خرید و فروش و حق‌العمل کاری کالا و محصولات،مبادرت به واردات و صادرات انواع کالا و اجاره خرید و احداث سردخانه و انبار جهت نگهداری کالا و محصولات شرکت و سایرین، انجام کلیه خدمات جنبی لازم جهت آماده کردن محصولات و کالا برای عرضه از جمله اقدام به امور بسته بندی و تاسیس و اداره کارخانجات مربوطه و اخذ و اعمال وام قرض الحسنه،اخذ وام و استقراض  و استفاده از هرگونه تسهیلات مالی و اعتباری از بانک ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی، توزیع و فروش فراورده های شرکت در داخل و خارج است.

ترکیب سهامداران

انتهای پیام