ورود ۴ صنعت خاص و جدید به بورس و احتمال پرواز لحظه آخری "سیمرغ "

اسماعیل درگاهی درگفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس در خصوص بررسی وضعیت شرکت سیمرغ برای عرضه اولیه در بورس تهران گفت: این شرکت در صورت انجام امور در سپرده گذاری و ارائه صورت های مالی حسابرسی شده 9 ماهه سال جاری برای عرضه اولیه آماده می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا عرضه این شرکت در فهرست واگذاری های سال آتی قرار می گیرد، توضیح داد: مشخص نیست چراکه به استراتژی سهامدار عمده بستگی دارد و ممکن است تصمیم آخر را تا قبل از پایان سال بگیرد و عرضه انجام شود.

این مقام مسئول از عرضه 3 پتروشیمی بندر امام، نوری و بوعلی در سال 98 خبر داد و گفت: بازار کشش عرضه بیشتر شرکت ها در روزهای باقی مانده از سال آن هم با توجه سه عرضه روزهای گذشته در فرابورس را ندارد.

درگاهی درخصوص برنامه های شرکت بورس برای عرضه های سال آینده گفت: باتوجه به اینکه تاکنون برنامه ای دراین خصوص مصوب نشده که ابلاغ شود به احتمال زیاد عرضه 10 شرکت در سال 98 در دستور کار وجود خواهد داشت.

وی درخصوص حضور صنایع خاص به بورس هم گفت: از صنایعی که مدنظر است تقویت شود و لزوم ورود آن به بورس احساس می شود می توان به شرکت های حاضر در صنعت حمل و نقل هوایی و ریلی، حوزه گردشگری و هتلداری،حوزه چاپ و نشر و حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد.

درگاهی درباره اینکه آیا در این 4 حوزه درخواستی برای پذیرش در بورس تهران صورت گرفته، گفت: درخواست وجود دارد اما شرکت های مطلوب مدنظر نیست. علاوه بر این تقویت حوزه صندوق های سرمایه گذاری بواسطه اینکه ابزارهای مطلوبی برای سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی هستند که ظرفیت ورود به بورس را ندارند  اما از این طریق می تواند تامین مالی شوند هم بطور جدی دنبال می شود.

مریم بهبودی

انتهای پیام