واکنش نماینده مجلس و فعال سیاسی به موضع تعجب برانگیز محسن رضایی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روزنامه دولتی ایران در واکنش به موضع محسن رضایی و اعلام ارتباط اقدام تروریستی نیوزیلند با لوایح FATF ، در گزارشی ، واکنش نماینده مجلس و فعال سیاسی را اعلام کرد.

در این رابطه ، علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مبارزه با تروریسم در دنیا هم در حوزه تأمین مالی و هم در حوزه اقدامات تروریستی، نیازمند همبستگی بیشتر ملت‌ها و دولت‌ها است. اقدام تروریستی در نیوزیلند نشان داد اهتمام‌ها نسبت به مقابله با تروریسم باید بیشتر باشد لذا پیوستن ایران به FATF و مشخصاً پالرمو با وجود این قبیل اقدامات ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: ارتباط دادن حادثه نیوزیلند با FATF و حکم دادن به ناکارآمدی آن موج‌سواری است چرا که هیچ ارتباط منطقی بین اقدام تروریستی در نیوزیلند و توجه داشتن بیشتر به موضوع مبارزه با تروریسم در اشکال مختلف آن وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت: نظرات مختلف موافق و مخالف درباره لوایح ۴ گانه مطرح شده و به‌خصوص منافع و مضار پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف هم بیان شده است. لذا استفاده ابزاری از افکار عمومی و فضاسازی در جهت مخالفت با پالرمو اقدام پسندیده‌ای نیست. انتظار می‌رود رضایی هم نظرات کارشناسی را در جلسات مجمع بیان کند و رأی بدهد، نیازی به این فضاسازی‌ها نیست.

رحیمی افزود: با توجه به آنکه سال آینده انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم این فضاسازی علیه دولت بی ارتباط با رقابت‌های انتخاباتی نیست. طولانی شدن روند تصمیم‌گیری در مجمع به مصلحت نیست و نزد افکار عمومی هم وجهه خوبی ندارد چرا که به هر حال دولت با استفاده از مشورت‌ها و نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف سیاست خارجی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی این لوایح را تهیه کرده و مجلس هم با رعایت چارچوب‌های منافع ملی مهر تصویب به آنها زده است. به درازا کشیدن جمع بندی درباره آن در مجمع چه بسا از سوی مردم تعبیر به بی‌عملی شود.

وی تأکید کرد: موافقان این لوایح از ابتدا نظر قاطع داشتند و تصویب آنها را با توجه به مشکلات و واقعیات موجود ضروری می‌دانستند اما این مخالفان هستند که همچنان تردید دارند. امکان رأی‌گیری در جلسات اخیر مجمع وجود داشت اما مخالفان امکان تصمیم‌گیری را سلب کرده‌اند.

نظر فعال سیاسی

عبدالله ناصری فعال سیاسی هم گفت: اینکه رضایی ‏حادثه تروریستی در نیوزیلند را دلیلی بر رد کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌داند، تحت هیچ ‏شرایطی نمی‌تواند اظهارنظری منطقی تلقی شود. چرا که در سطح بین‌الملل تأمین منابع مالی ‏تروریست‌ها شفاف شود، متوجه می‌شویم که خراب‌کاری یک تروریست در کشور آرامی مثل ‏نیوزیلند هیچ ربطی به منابع تأمین مالی و یا کنوانسیون بین‌المللی ندارد.

وی افزود: این کونه حادثه‌ها، ریشه در انگیزه‌های نژادپرستی دارد که سال‌ها و دهه‌ها است در جهان مسیحیت و ‏یهودی و حتی اسلام مشاهده شده است. البته مخالفان کنوانسیون‌های مالی هم نسبت به ‏این مسأله آگاهی دارند اما از آنجایی که در مباحث مختلف اشراف علمی و سیاسی دقیقی ندارند.‏

انتهای پیام