بورس آمریکا از خودروساز آلمانی شکایت کرد + علت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کمیته بورس آمریکا از شرکت آلمانی فولکس واگن و مارتین وینترکُرن مدیرعامل سابق برای رسوایی خودروهای دیزلی و دست کاری صورت حساب‌های مالی شکایت و اعلام کرد: مبالغ جابه‌جا شده در آوریل ۲۰۱۴ تا ماه مه ۲۰۱۵ بالغ‌ بر ۱۳ میلیارد دلار بوده و این دقیقا همان زمانی بوده که نتایج آزمایش و بررسی‌های بازرسان نشان داد خودروهای دیزلی فولکس‌واگن دستکاری شده‌اند و میزان انتشار آلایندگی  بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که توسط نرم‌افزار کنترل آلایندگی تعبیه شده در موتور خودرو نمایش داده شده است.

شکایتی که به تازگی از سوی کمیته SEC آمریکا مطرح شده، نشان می‌دهد فولکس‌واگن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان اروپا و جهان به انتشار اطلاعات و داده‌های کذب و نادرست در رابطه با صورت حساب‌های مالی ارائه شده به سهامداران و همچنین کیفیت خودرو و سطح آلایندگی پرداخته و همین امر سهامداران آمریکایی را متحمل ضرر و زیان گسترده‌ای کرده و در عوض با مخفی کردن پرونده آلایندگی خودروهای تولیدی‌، چند صد میلیون دلار از فروش اوراق بهادار با قیمت‌های گزاف به جیب زده که در این صورت باید جریمه و غرامت پرداخت کند.

بنابراین گزارش، فولکس‌واگن پس از اعتراف تقلب به پرداخت ۳. ۴ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

انتهای پیام