پیش بینی سال آینده صنعت بیمه / مزایای حضور در فاینکس ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی صلاحی نژاد با پیش بینی سال آینده صنعت بیمه به سنا گفت:‌ این صنعت در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری برنامه های عملیاتی و راهبردی مدونی دارد که از سوی بیمه مرکزی تعیین و در اختیار بیمه ها قرار گرفته است. گسترش شبکه فروش، شکل گیری نهادهای تخصصی بیمه، افزایش بیمه های تخصصی، توسعه پوشش های بیمه ای، استفاده از فعالیت های دانش بنیان، همکاری های خارجی و ... از جمله این راهبردها هستند.

وی افزود: صنعت بیمه ایران در حال تجربه رشد سریع متوسط سالانه حدود ۱۱ تا ۱۵ درصد است. با این حال نباید فراموش کرد که رشد آن تابعی از شرایط کلی حاکم بر اقتصاد هر سیستمی خواهد بود.نخستین موضوع، کاهش دسترسی به منابع خارجی در موضوع مدیریت ریسک در بیمه است. در واقع در بیمه های اتکایی ریسک خارجی وجود ندارد و همه ریسک ها در داخل حبس می شود بنابراین در نظر داریم با استفاده از منابع داخلی، متقاضیان بیمه های اتکایی را پوشش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با این حال روش های نسبی عبور از این چالش نیز وجود دارد به این ترتیب که اوراق بهادارسازی ریسک های بیمه با اخذ مجوزهای لازم از شورای عالی بورس شرایط را برای گسترش فعالیت های بیمه در بورس فراهم کرده است. به این ترتیب امکان انتقال ریسک به بازار سرمایه از طریق ساز و کار هایی فراهم آمد تا بیمه توان مشارکت پذیری و انتقال ریسک در شرایط تحریم ها را فراهم کند.

صلاحی نژاد گفت: موضوع دیگر افزایش رکود و تورم توامان در سال ۹۸ خواهد بود که همین موضوع مانعی برای دریافت حق بیمه ها و کاهش تقاضای پوشش های کامل بیمه ای است. در واقع اشخاص و شرکت ها به دلیل کمبود نقدینگی یا اولویت ضروری دیگر، امکان خرید کامل بیمه ها را نخواهند داشت و از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که پرداخت حق بیمه های خریداری شده نیز در موعد مقرر به آسانی انجام نشود.

وی افزود: با وجود این مشکلات پیش بینی می شود صنعت بیمه در ایران همچنان روند رو به رشد ۱۱ تا ۱۵ درصدی را از لحاظ عددی ادامه دهد. یعنی درآمد از حق بیمه با توجه به افزایش تعرفه ها و حق بیمه ها و همچنین افزایش نرخ دیه موجب ادامه این روند رو به رشد خواهد شد. اما در رشد تعداد صدور بیمه ها این موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که به دلیل همان رکود و تورم مورد اشاره، امکان فروش بیمه نامه های متنوع به نسبت سال های گذشته کمی دشوارتر به نظر می آید.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به شرایط سخت حفظ سرمایه های ملی در سال آینده گفت:‌ با توجه به حفظ مشکلات اقتصادی موجود در شرایط تحریم‌ها ، اهمیت حفظ و نگهداری از منابع و سرمایه‌های ملی دو چندان می شود، صنعت بیمه نیز همانند سایر صنایع در سال‌های اخیر توانسته از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و خود را به لحاظ فنی، دانش بیمه‌ای و اقتصادی تقویت کند.

صلاحی نژاد، آشنایی مشتریان فعلی یا بالقوه با خدمات جدید بیمه، ارتباط بی واسطه با مخاطب و در نتیجه دریافت انتقاد مشتریان و اصلاح سیستم، توسعه ارتباطات بین سازمانی، کشف بازارهای جدید و ... را از جمله مزایای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ذکر کرد.

بنابراین گزارش،دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) از دوم تا پنجم اردیبهشت ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام