هند واردات فولاد از ایران را متوقف می کند +علت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایکنامیک تایمز، انجمن فولاد هند اعلام کرد: واردات پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه تهران افزایش یافته و ممکن است عواقب جدی در پی داشته باشد. به علاوه، افزایش واردات از ایران از طریق امارات با قیمت‌های زیاد به نگرانی شرکت‌های فولاد هند افزوده است.

هشدار می‌دهیم صادرات از امارات که یک کشور واردکننده صرف است، ناگهان 390 درصد افزایش یافته که شامل 65 هزار تن محصولات فولاد تخت می‌شود. به این ترتیب ارتباط این محموله‌ها با فولاد ایران مشخص می شود. واردات فولاد چه مستقیم از طریق ایران و چه به واسطه امارات باید متوقف شود چون در تضاد با تحریم‌های آمریکا است و منجر به اقدامات تلافی‌جویانه این کشور علیه هند می‌شود.

بنابراین گزارش، طی 8 سال گذشته ایران به طور یکنواخت تولید را افزایش داده در حالی که تقاضای داخلی در این دهمین تولیدکننده بزرگ جهانی، کاهش یافته است. ظرفیت مازاد تولید ایران به 12.2 میلیون تن یا 36 درصد افزایش یافته و مصرف سرانه 14 درصد کاهش داشته است. ایران 30 درصد فولاد را به اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) صادر می‌کند که تهدیدی برای تغییر مسیر هند است.

انتهای پیام