بهترین شرکت های پتروشیمی در تولید و صادرات معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنایع پتروشیمی اعلام کرد: عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر درمنطقه ماهشهر تا پایان بهمن سال جاری بیش از 17.3 میلیون تن بوده است. همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد تولید واقعی این منطقه بیش از 21.7 میلیون تن بود.

تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی طی 11 ماه، بیش از 9.9 میلیون تن بوده و مجموع کل تولید بهمن هم حدود 4.3 میلیون تن بود. بهترین عملکرد تولید در بهمن به مجتمع های مهاباد، فن آوران، خراسان، پلیمر کرمانشاه، شیراز و آریا ساسول اختصاص دارد.

صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان بهمن ماه به میزان بیش از 18.9میلیون تن بود که به ارزش بیش از 10.6 میلیارد دلار رسید. ​مجتمع های پتروشیمی در بهمن ماه بیش از 1.7 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 849.5 میلیون دلار را صادر کردند.

درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از 10 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 5.3 میلیارد دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از 4.8 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 2.8 میلیارد دلار روانه بازارهای بین‌المللی شد.

همچنین در سایر مناطق، بیش از 4 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 2.4 میلیارد دلار صادر شد. بیشترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از 2.5 میلیون تن و از نظر ارزشی نیز مجتمع پتروشیمی نوری با بیش از 1.3 میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در اختیار دارند.

انتهای پیام