گران ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از CNN، در رده‌بندی گران‌ترین شهرهای دنیا از نظر هزینه زندگی در سال 2019، پاریس، سنگاپور و هنگ‌کنگ به طور مشترک در صدر قرار گرفتند.

پایتخت فرانسه که از 2003 تاکنون جزو 10 شهر گران دنیا بوده، در سال جاری سیر صعودی داشت و از رتبه چهارم سال گذشته به صدر جدول انتقال یافت.

طبق یک برآورد سالیانه که هزینه 150 مورد را در 133 شهر در سراسر دنیا بررسی می‌کند، ده رتبه برتر بیشتر به شهرهای آسیایی و اروپایی تعلق دارد.

شهرهای زوریخ و ژنو سوئیس به ترتیب چهارم و پنجم شدند و از نظر مسکن، مراقبت‌های فردی، تفریح و سرگرمی گران‌ترین شهرها بودند.

نیویورک و لس‌آنجلس تنها شهرهای آمریکای شمالی در 10 رتبه برتر هستند. نیویورک و کپنهاگ دانمارک در رتبه هفتم قرار گرفتند و لوس آنجلس به همراه تل‌آویو دهمین شهر گران جهان اعلام شده است.

در این بین استانبول ترکیه 48 رتبه سقوط کرد و در جایگاه 120 قرار گرفت که دلیل آن می‌تواند کاهش ارزش لیر ترکیه باشد. تاشکند ازبکستان هم در جایگاه 131 قرار گرفت درحالی‌که مسکو با 16 پله سقوط در رتبه 102 است.

رکسانا اسلاوچوا سردبیر این تحقیقات گفت: بیش از همه سقوط شدید شهرهای اقتصادهای نوظهور قابل‌توجه است. استانبول، تاشکند، مسکو و سن‌پترزبورگ تورم زیاد پایدار و افت ارزش ارز ملی داشتند. تعجب آور نیست که ارزان ترین شهرها برای زندگی شهرهایی با مشکلات سیاسی و اقتصادی بودند. کاراکاس، پایتخت ونزوئلا در پایین ترین رتبه این لیست قرار دارد. رتبه‌ای که قبلا متعلق به دمشق جنگ‌زده بود. حالا دمشق در رتبه 132 و قبل از کاراکاس قرار دارد.

انتهای پیام