پیش بینی نماینده مجلس از مشکل فروش نفت و آینده رقیب سنتی بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بهادری با بیان اینکه بازار مسکن یک بازار پلکانی است ، درباره شرایط سال گذشته و جاری بازار رقیب بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال‌های گذشته تغییرات پلکانی قیمت هر ۲ تا ۳ سال رخ می‌داد اما سال گذشته تغییر قیمتی بزرگ و افزایش ۹۰ درصدی رخ داد و بعید به نظر می‌رسد در سال جاری هم این تجربه تکرار شود.

وی با اشاره به تثبیت شرایط اقتصادی و بازار مسکن در سال جدید ، ادامه داد: آمارها و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است در سال جاری شرایط اقتصادی به سمت تثبیت حرکت کند و همین امر باعث می‌شود بازار مسکن از تب و تاب قیمتی بیافتد. بنابراین در ابتدای سال بازار مسکن آرام آرام از رکود خارج و قیمت ها نزولی می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: در اردیبهشت به دلیل مشکل فروش نفتی ، آثار روانی بدی بر بازار مسکن حاکم و باعث نوسانات قیمتی خواهد شد اما می‌توان با مدیریت صحیح مانع از ایجاد افزایش قیمت شد. در بودجه برای مشکل فروش نفت تدبیراتی در نظر گرفته‌ شده تا اثرات روانی آن کمتر شود به همین منظور نگرانی از بابت قیمت در اردیبهشت ماه وجود ندارد.

بهادری توضیح داد: افزایش و نوسانات قیمتی در بازار و اقتصاد، باعث ایجاد مشکلاتی درحوزه مسکن شده اما با برنامه ریزی‌های دقیق، افزایش تولید و همچنین توازن در عرضه و تقاضا می‌توانیم بازار مسکن را به رونق برسانیم. در این میان تسهیلات مسکن باید به سمت تولید مسکنهدایت شود تا بتوانیم میزان تقاضاهای اقشار کم درآمد و با درآمد توسط را تامین کنیم.

انتهای پیام