مدیریت بحران "همراه" در حادثه سیل گلستان و مازندران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حادثه سیل ویرانگر استان‌های گلستان و مازندران هم‌زمان با فرا رسیدن سال جدید،خسارت‌ های سنگینی به خانه‌ها و مزارع وارد آورد.

معمولا با توجه به اینکه در چنین شرایطی راه‌های مواصلاتی مسدود و نحوه برقراری ارتباط با بیرون شهرها دچار اختلال می‌شود، اپراتورهای تلفن همراه برگرفته از تجارب پیشین در حوادث غیرمترقبه مشابه نظیر سیل، زلزله یا حتی طوفان، اقدام به اعزام گروه های فنی به محل حادثه و پایدار نگاه داشتن شبکه کردند به گونه‌ای که بالا آمدن سطح آب و الزام به ساعت‌ها پیاده‌روی در برف و مسیرهای صعب‌العبور، نتوانست مانع تأمین تجهیزات سایت‌های ارتباطی شود و براساس تصاویری که مسئولان همراه اول از نحوه خدمت‌رسانی در این مناطق منتشر کرده‌اند، متخصصان فنی این اپراتور تا حوالی گردن زیر آب هستند اما دست از تلاش برای سر پا نگاه داشتن شاهرگ حیاتی ارتباطات موبایلی بر نمی‌دارند.

همراه اول همچنین در اقدامی ضربتی، تماس تلفنی و پیامک را برای مشترکان مناطق حادثه‌دیده حتی به اپراتورهای دیگر (تماس برون شبکه) برای مدت 24 ساعت رایگان اعلام کرد تا به این شکل راه‌های اعلام وضعیت برای ساکنان و اهالی این مناطق فراهم باشد و دستگاه‌های عمومی بتوانند به سهولت، خدمت‌رسانی‌های لازم را انجام دهند.

این اپراتور زمان برقراری تماس و ارسال پیامک را در حال حاضر تا ۹ فروردین ماه تمدید کرده تا به این شکل گامی بلند در راستای ایفای نقش بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی‌ بردارد.

امید می‌رود کمک‌هایی از این دست، هم‌افزایی در بخش‌های اجرایی مخصوصا در شرایط بحران برای گذر از سختی‌ها به وجود آورد و سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز که می‌توانند حداقل نقش‌‌آفرینی در این ماجرا داشته باشند، ورود کنند.

انتهای پیام