علت وضعیت مجاز - محفوظ نماد "مبین" اعلام شد/ برخورد قانونی با متخلفان

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در واکنش به این سئوال که چرا به رغم پیغام دیروز مبنی بر انجام فرایند سفارش گیری سهام پتروشیمی مبین از ساعت 8:30 تا 9 صبح، نماد این شرکت بعد از شروع معاملات هم در وضعیت مجاز- محفوظ قرار دارد؟ توضیح داد: این اتفاق ناشی از عدم رعایت تعدادی از کارگزاران در رعایت سقف سفارش های تعیین شده است.

وی ادامه داد: عصر دیروز با صدور پیغام ناظر اعلام شد با توجه به محدودیت های سیستمی و جلوگیری از ورود سفارش های بدون پشتوانه به سامانه، از امروز دوشنبه 14 اردیبهشت 94 در نماد معاملاتی سهام شرکت پتروشیمی مبین (مبین)، هر کد سهامدار چه از طریق معامله گر و یا دسترسی برخط مجاز به ارسال سفارش حداکثر 100 هزار سهم می باشد. لذا مقتضی است معامله گران و دارندگان دسترسی برخط محدودیت اعلام شده را رعایت نمایند. بدیهی است در صورت عدم رعایت محدودیت اعلام شده طبق مقررات عمل خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به رغم صدور این پیغام ، سفارش های زیادی بدون رعایت موارد فوق وارد سامانه معاملاتی شده است. بنابراین به دلیل لزوم تطبیق سفارش ، نماد "مبین" در وضعیت مجاز- محفوظ قرار گرفته اما بعد از اتمام تطبیق ، معاملات سهام این شرکت از سر گرفته می شود.

صحرایی با اشاره به اهمیت پیغام های ناظر و لزوم رعایت مفاد آن توسط همه فعالان ، به بورس پرس گفت: درحالی طبق دستور العمل و مقررات،پیغام های ناظر در حکم قانون و لازم اجرا است که متاسفانه عده ایی از فعالان ، حجم سفارش های حداکثری مبین را رعایت نکرده اند. به همین دلیل ضمن برخورد قانونی با این افراد، پرونده کسانی که مشمول تخلف شده اند به کمیته تخلفات ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام