آمار قراردادهای هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالا، معامله گران ۴۲۶.۹ هزار قرارداد آتی زعفران و ۱۷۹۱ قرارداد اختیار معامله را در مجموع به ارزشی بیش از ۵۵۷.۹ میلیارد تومان منعقد کردند.

معامله گران بازار آتی تعداد ۱۳۷.۸ هزار قرارداد زعفران نگین را برای تحویل در خرداد سال جاری منعقد کردند و ارزشی بیش از ۱۸۱.۶ میلیارد تومان را رقم زدند. سررسید مذکور از نظر حجم و ارزش معاملات هفتگی بالاترین ارقام را به ثبت رساند.

در سررسید اردیبهشت سال جاری نیز تعداد ۴۳.۷ هزار قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۵۵.۴ میلیارد تومان منعقد شد و در سررسید تیر ماه نیز انعقاد ۲۳.۹ هزار قرارداد ارزشی حدود ۳۲.۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند.

همچنین در سررسید فرودین ماه نیز تعداد ۷۲۰۴ قرارداد زعفران نگین منعقد شد و ارزشی حدود ۸.۸ میلیارد تومان را طی هفته گذشته رقم زد.

در جریان معاملات هفته گذشته،معامله گران ۲۹۳ قرارداد آتی زعفران رشته ای برای تحویل در فروردین جاری منعقد کرده و ارزش ۲۶۳.۳ میلیون تومان را ثبت کردند.

در این میان، ۱۷۹ قرارداد زعفران رشته ای برای تحویل اردیبهشت و ۴۰۱ قرارداد زعفران رشته ای برای سررسید خرداد منعقد شد که به ترتیب ارزشی حدود ۱۶۶.۸ و ۳۸۷.۱ میلیون تومان را در پی داشت.

در بازار مشتقه نیز ۱۷۹۱ قرارداد اختیار معامله نیز طی ۱۴ نماد معاملاتی منعقد شد.بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به قرارداد اختیار معامله خرید سکه سررسید اردیبهشت ۹۸ با قیمت اعمال ۴.۸ میلیون تومان تعلق داشت. طی هفته گذشته در نماد مذکور ۹۲۴ قرارداد اختیار معامله خرید به ارزشی حدود ۴۰۷.۸ میلیون تومان منعقد شد.

معامله گران تعداد ۳۳۴ قرارداد اختیار معامله خرید زعفران نگین با قیمت اعمال ۱۳ هزار تومان را نیز منعقد کردند که این نماد معاملاتی نیز در میان نمادهای معاملاتی قراردادهای اختیار معامله زعفران بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام