شاخص بورس نیویورک آماده ثبت رکورد تاریخی شد / بهبود شاخص اضطراب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از اینکه اعلام درآمد جی‌پی مورگان بزرگترین بانک آمریکایی نگرانی‌ها را کاهش داد، وال‌استریت به رکورد تاریخی نزدیک شد تا شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ تنها یک درصد با بیشترین رکورد تاریخ (که سپتامبر گذشته ثبت شد)  فاصله داشته باشد.

به این ترتیب ، شاخص داو جونز ۲۶۹.۲۵ واحد یا ۱.۰۳ درصد جهش کرد و به ۲۶۴۱۲.۳ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم توانست ۱۹.۰۹ واحد یا ۰.۶۶ درصد رشد کند و در سطح ۲۹۰۷.۴۹ واحد بسته شود. شاخص نزدک با ۳۶.۸۱ واحد یا ۰.۴۶ درصد رشد کرد و ۷۹۸۴.۱۶ واحدی شد.

شاخص نوسانات بورس سیبوئه که به عنوان شاخص اضطراب سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود به پایین‌ترین رکورد ۶ ماهه رسید که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران انتظار دارند اوضاع خوب فعلاً ادامه پیدا کند.

جی‌پی مورگان عملاً فصل اعلام درآمدهای آمریکا را با یک جهش آغاز کرد تا به این ترتیب نگرانی‌ها از اینکه رشد اقتصادی کند باعث کاهش درآمدها خواهد شد را کاهش دهد. پس از این گزارش سهام جی‌پی مورگان ۴.۷ درصد جهش کرد تا پیشتاز رشد سهام در بخش بانکی و مالی اس‌اندپی شود.

دیوید کارتر اقتصاددان ارشد مالی در شرکت مشاوران ثروت لیناکس گفت: درآمدهای جی‌پی مورگان از آن جهت بسیار اهمیت دارد که فعالیت‌های اقتصادی این بانک شاخه‌های گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. از سوی دیگر گزارش بانک پیش از گزارش بسیاری از شرکت‌های دیگر منتشر شده است.

انتهای پیام