پاسخ معاون وزیر اقتصاد به منتقدان درباره فروش ارزان شرکت ها به نااهلان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی گفت: انتقادات سازنده در مورد روند اجرای خصوصی‌سازی به‌جا است اما گاهی به‌ جای انتقاد، تهمت و افترا می‌زنند. نظرات منتقدان بیشتر حول دو محور ارزان فروختید و دیگر اینکه به نااهل فروختید.

وی افزود:یکی دو مورد نیز نمایندگان مجلس اعلام کردند در واگذاری‌ها فساد اتفاق افتاده که شکایت کردیم اما بعد گفته شد منظور سازمان خصوصی‌سازی نبود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشتر منتقدان می‌گویند سازمان خصوصی‌سازی اموال را تاراج می‌کند و به ثمن بخس می‌فروشد که در پاسخ باید گفت تصویب قیمت پایه، شرایط واگذاری و اهلیت خریدار از اختیارات هیات واگذاری است و سازمان خصوصی‌سازی حق رای ندارد بلکه تنها گزارشی ارائه می‌دهد. ممکن است نظر سازمان خصوصی‌سازی اخذ شود که بیشتر جنبه دوستانه دارد.

پوری حسینی گفت: هیات واگذاری هشت عضو دارد که چهار عضو آن شامل وزرای اقتصاد، دادگستری و روسای اتاق تعاون و اتاق بازرگانی هستند که حق رای دارند و بقیه اعضا که شامل دو نماینده مجلس، وزیر ذی‌ربط و رئیس سازمان برنامه می‌شوند حق رای ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان خصوصی‌سازی تنها مجری واگذاری‌ها است و در جریان همه مراحل قرار دارد ، همیشه در دسترس و پاسخگو است بنابراین افکار عمومی فکر می‌کند این مسایل، تصمیم این سازمان است و به آن حمله می‌شود. گاهی هجمه‌هایی به سازمان خصوصی‌سازی می شود که در حدود اختیارات آن نیست.

انتهای پیام