خروج نخستین گروه سهامداران حقیقی از "مبین"/ ابطال ۸ میلیون سهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عرضه اولیه پتروشیمی مبین و کشف قیمت جذاب آن در سه شنبه گذشته به مذاق همه فعالان بازار سهام خوش آمد و رکوردهای جدیدی مانند طولانی ترین صف خرید شرکت های بورسی با 1.3 و سپس 5 میلیارد سهم ثبت شد اما سومین شرکت جدید بازار در سال جاری با حاشیه هایی مانند تاخیر در گشایش نماد و ابطال معاملات روز یکشنبه، اعتراض کارگزاران و سهامداران، تعیین محدودیت های سفارش خرید و... مواجه شده است.

براساس این گزارش، دیروز هم در شرایطی نماد این شرکت از ساعت 11:05 دقیقه به بعد گشایش شد که در پایان معاملات بیش از 8 میلیون سهم از 53 میلیون سهم معامله شده مبین به دلیل عدم رعایت سقف خرید حداکثر 100 هزار سهمی توسط برخی کارگزاران و معامله گران آنلاین باطل شد.

در این میان به رغم پا برجا ماندن صف خرید چند ده میلیون سهمی برای این شرکت خاص، عده ایی از سهامداران حقیقی با فروش سهام خود ، نخستین گروه از خارج شوندگان از این سهم شدند. به طوریکه دیروز 187 سهامدار حقیقی به بازدهی 8 درصدی از مبین رضایت دادند و اقدام به فروش 1.4 میلیون سهم کردند.

در این رابطه مدیرعامل یک کارگزاری به بورس پرس گفت: هر چند عده زیادی از این گروه از دسته سهامداران کم ریسک و راضی به حداقل سود و یا نوسان گیران هستند اما عده ایی هم به دلیل بروز حواشی دو روز گذشته و نگرانی از آینده آن ، حاضر به فروش سهام مبین شده اند. حتی چند سهامدار حقیقی از مسائل رخ داده خسته و از ترکیب سهامداری آن خارج شده اند.

وی با بیان اینکه  انتظار می رود با رفع حواشی ، روند صعودی قیمت سهم این شرکت ادامه یابد، افزود: با این حال تجربه عرضه های اولیه نشان داده با رشد بیشتر قیمت سهام در روزهای آینده ، تعداد بیشتری از سهامداران حاضر به فروش سهام مبین شوند.

انتهای پیام