احتمال تمدید معافیت کره‌ جنوبی فقط برای میعانات ایران / کاهش ۱۲ درصدی واردات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین تنهایی با اشاره به تجارت کره‌جنوبی و ایران در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و میعانات گازی به تسنیم گفت: پس از اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، میزان تجارت و مبادلات اقتصادی دو کشور به میزان 70 درصد کاهش یافت و شرکت‌های لوازم خانگی در این بین، سهمی 25 درصدی داشتند.

وی با اشاره به بحث‌های مختلف مطرح شده درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت کره جنوبی از تحریم‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در این زمینه به گوش می‌رسد حاکی از آن است که احتمال تمدید معافیت کره جنوبی از خرید نفت کم است ولی در مقابل به احتمال زیاد، معافیت در خرید میعانات گازی تمدید خواهد شد.

در  این میان رویترز اعلام کرد واردات نفت کره جنوبی از ایران 12 درصد در مارس نسبت به سال گذشته کاهش یافت ولی خرید ماهانه هنوز هم بیشترین حد از زمان آغاز دوباره واردات از ایران در ژانویه است.

کره جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی ایران است که در ماه مارس روزانه حدود 280 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که نسبت به سال گذشته کاهش داشت. این مقدار 23 درصد بیشتر از فوریه بود و بیش از 5 برابر نسبت به خرید ژانویه افزایش داشت.

برای سه ماهه اول سال نیز واردات کره جنوبی از ایران 29.8 درصد کاهش یافت و به حدود 200 هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام