ربات‌ها عهده دار بازار نفت می شوند و پیش‌بینی قیمت می کنند !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، هوش مصنوعی مدتی است راه به صنعت نفت و گاز باز کرده و حالا که صنعت متوجه مزایای آن شده است می‌تواند از آن بهره ببرد. هوش مصنوعی در حال تغییر تجارت نفت و گاز است.

یکی از تکنولوژی های قابل توجه در این زمینه اویلکس (Oilx) است. تکنولوژی نفتی که تحلیل های نفتی دقیقی برای تاجران بر اساس ترکیبی از اطلاعات ماهواره ای و گزارشات سازمان‌های مختلف رسمی مانند گمرک و آژانس‌های آماری فراهم می‌کند‌.

اویلکس با کمک هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات جامع و قابل اطمینان‌تری را از زیربناهای نفتی تحلیل کرده و در زمانی کوتاه‌تر در اختیار تاجران قرار دهد.

سرعت و درستی همان چیزی است که اویلکس را منحصر به فرد ساخته است. این دو ویژگی اولویت‌های اصلی تاجران دنیای مدرن هستند. این یک بازار جدید است که توان فراوانی دارد.

فلوریا تالو مدیرعامل اویلکس گفت: از نظر تئوری راه‌حل‌هایی که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد را می‌توان هر جای یک سازمان تجاری و در تمام فعالیت‌های تجاری دید. در تحلیل ها، اجرای تجارت، مدیریت ریسک و . . . به نظر می‌رسد این تغییرات از یک سری راه‌حل‌های کوچک، متمرکز و خاص شروع شده که وقتی روی هم گذاشته می‌شوند راه حلی جامع ارائه می‌دهند.

هوش مصنوعی وارد حوزه پیش‌بینی قیمت نفت هم می‌شود. این توانایی شگفت آور است چون یکی از مهمترین مزایای الگوریتم ها بر انسان توانایی های برتر پیشگویانه آنهاست.

انتهای پیام