پیش بینی سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریبا گودرزی گفت: فردا سه شنبه (27 فروردین ماه) سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد ایران می‌شود. این سامانه ابتدا مناطق شمال غرب و سپس روز چهارشنبه نیمه غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در این مناطق شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود.

وی افزود: امروز در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش‌ها ادامه دارد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود. بیشترین بارش‌ها در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی رخ می‌دهد و از اوایل وقت فردا این سامانه از شمال شرق از ایران خارج می‌شود.

این کارشناس توضیح داد: انتظار داریم فردا در برخی از ساعات مناطقی از شمال شرق بارش‌های پراکنده رخ دهد اما سایر مناطق آسمانی صاف خواهند داشت. در سه روز آینده سواحل خزر روند افزایشی دمای 4 تا 6 درجه خواهد داشت و برای نیمه شرقی  از چهارشنبه بعدازظهر افزایش دمای 8 تا 10 درجه پیش‌بینی شده است.

گودرزی با بیان اینکه بعدازظهر فردا نیمه شرقی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است، افزود: همچنین چهارشنبه غرب خلیج فارس به ویژه سواحل خوزستان مواج پیش‌بینی شده است. آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد و دما از 10 درجه در کمترین و 24 درجه در بیشترین حالت متغیر خواهد بود.

وی گفت: شهرکرد با منفی 2 درجه، زنجان و همدان 3 درجه بالای صفر و کرج 4 درجه سردترین و اهواز با دمای 34 درجه، بوشهر و قم با دمای 25 درجه به ترتیب گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

انتهای پیام