درخواست فعالان فضای مجازی و سیاست مداران به تعلیق توئیتر ترامپ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبر آنلاین،به دنبال حملات ادامه دار ترامپ که ایلهان عمر نماینده مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان را به دلیل کامنت دادن درباره ۱۱ سپتامبر به باد انتقاد گرفته و از خط قرمز عبور کرده، توئیتری‌ها در کنار سیاسیون از جک دورسی مدیر توئیتر  درخواست کرده‌اند تا اکانت ترامپ به دلیل به اشتراک‌گذاری محتوای نفرت‌آمیز و نژادپرستانه، بسته شود.

داستان از جمعه و هم‌زمان با انتشار ویدئویی از ایلهان عمر و انفجار برج دوقلوی تجارت جهانی نیویورک روی اکانت ترامپ شروع شد که با تیتر "ما هرگز فراموش نخواهیم کرد" با حروف درشت، نشان‌دهنده عصبانیت و محتوای نفرت‌انگیز شد و به همین دلیل گروه‌های آمریکایی(Women&#۳۹;s March) به این کار ترامپ اعتراض کردند که می‌تواند بار معنایی خاصی داشته باشد.

ایلهان عمر در این ویدئو گفته است کسی کاری را انجام داده و حالا تمام مسلمانان به‌عنوان شهروندان درجه‌دو باید جواب آن را پس بدهند!
 
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، اوکازیو کورتز و سناتور برنی سندرز و الیزابت وارن به انتشار این ویدئو اعتراض کردند. ترامپ این ویدئو را روی اکانت Pin کرده بود اما پس‌ از اعتراضات و احتمال ساسپند شدن اکانت آن را unpin کرد.هرچند ترامپ ویدئو را حذف نکرده اما توئیتر هشدار داده محتوای نفرت‌انگیز می‌تواند باعث بسته شدن اکانت شود.
انتهای پیام