منتظر ۵ اتفاق مهم و مثبت اقتصادی در سال جدید باشید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به انجام برخی اقدامات مانند اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای بهبود وضعیت اقتصادی گفت: بعد از 2.5 سال، اصلاح این قانون به پایان رسیده و یکی دو هفته آینده در مجلس مطرح خواهد شد و درصورت تصویب، بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به تولید برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار نظام پولی و اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از 5 دهه ، دیگر اقدام سال جدید است. زیرا بسیاری از چالش‌های تولید به دلیل سیاست‌های مسائل ارزی و بازار پول است.استقلال و اصلاح بانک مرکزی از موضوعات مهم و اهدافی است که در صورت تصویب در نیمه اول سال جاری ، منجر به شکل گیری وضعیت بهتر فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد.

این نماینده مجلس، اصلاح قانون عملیات بانکداری پس از سه سال را دیگر اقدام مهم دانست و ادامه داد: متن این اصلاح تا دو هفته آینده به پایان می رسد. اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از دیگر اقدامات مثبتی است که امید به عملیاتی شدن آن در سال جاری می رود .

پورابراهیمی با اشاره به آماده سازی گزارش نظارتی مجلس درباره قانون بهبود فضای کسب و کار ، ادامه داد: مجلس وارد حوزه عدم رعایت و استنکاف از قانون شده و موارد عدم رعایت قانون را بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس بعد از تصویب در کمیسیون و صحت، مستقیم به دستگاه قضایی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین نامه ارزی نیز توسط شورای پول و اعتبار در حال جمع بندی است، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس در مواردی که دولت برای برون رفت اقتصاد از وضع کنونی نیاز داشته باشد آماده اصلاحات ساختاری است.

انتهای پیام