واکنش معاون روحانی به مواضع عضو مجمع درباره منتفی شدن تصویب FATF

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسینعلی امیری در واکنش به اظهارات احمد توکلی مبنی بر منتفی شدن تصویب لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از اقدام آمریکا علیه سپاه به خبرآنلاین گفت: باید دید نظر مجمع که در روزهای آینده درباره بررسی لوایح مذکور جلسه خواهد داشت، چیست. بنابراین نمی‌توان نظر یک عضو مجمع را نظر خود مجمع دانست.

وی درباره اقدام آمریکا علیه سپاه و تأثیر بر ممانعت از اجرای تعهدات FATF در قبال ایران افزود: FATF ، ساز و کار مالی بوده و اروپا ادعا دارد اتحادیه ای با هویت حقوقی مستقل‌ است. بر اساس این ادعا ، قاعدتا تصمیم ترامپ مربوط به محدوده جغرافیایی آمریکا می شود. باید دید اروپا چقدر مستقل است و می‌تواند بر اساس ادعا و تصمیم عمل کند. این یک مقطع تاریخی برای اروپا است که چقدر به تعهدات و مقررات بین المللی پایبند می ماند.

امیری درباره نگاه دولت به FATF گفت: تا الان همان دلایلی که برای تقدیم لوایح چهارگانه به مجلس وجود داشت، همان دلایل برای ادامه پیگیری دولت وجود دارد و از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کند چون سیاست این است که همکاری ها و کانال‌های مالی و بانکی با موسسات مالی و بانک‌های دنیا ادامه پیدا کرده و تقویت شود.

انتهای پیام