گزارش وزیر نفت از آخرین وضعیت میادین نفتی در مناطق سیل زده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه درخصوص آخرین وضعیت آبگیری مخازن 4 و 5 تالاب هورالعظیم با توجه به اینکه برخی از منابع خبر از ممانعت وزارت نفت از این کار با هدف جلوگیری از آسیب به تاسیسات نفتی داده بودند به خانه ملت گفت: وزارت نفت ممانعتی در آبگیری ایجاد نکرده و امکان آبگیری  تالاب هورالعظیم را فراهم کرده است.

وی همچنین درخصوص وضعیت تاسیسات نفتی داخل تالاب هورالعظیم افزود: تاسیسات بزرگ و وسیعی در منطقه غرب کارون، دشت آزادگان و هور وجود دارد که بخشی از آن‌ها نیز مربوط به میادین نفتی مشترک است اما عموم این تاسیسات مغلوب در سیلاب هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجا که تصمیم ستاد مدیریت بحران منطقه جاری بودن آب در هورالعظیم است وزارت نفت نیز از این تصمیم تبعیت کرد. هرچند عموم تاسیسات نفتی و جاده‌های اطراف‌ آنها به زیرآب رفته‌اند و ارتباط با تاسیسات قطع شده، اما برای حفظ جان مردم با جان و دل به زیر آب رفتن تاسیسات را پذیرا شدیم.

زنگنه با اشاره به اینکه تولید در برخی از تاسیسات نفتی را با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت قطع شده گفت: پس از فروکش کردن آب، تولید نفت در این بخش‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وی توضیح داد: از آنجا که ارتباطات جاده‌ای تاسیسات نفتی در برخی از مناطق قطع شده تولید نفت را نیز در این بخش‌ها قطع کرده‌ایم تا اگر چاه‌ نفتی آسیب دید و امکان دسترسی نبود مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام