تخلفات اساسی فروش 60 درصد پالایشگاه غیربورسی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، درجریان جلسه امروز مجلس، گزارش کمیسیون انرژی در خصوص تخلفات مرتبط با فروش 60 درصد سهام پالایشگاه غیربورسی کرمانشاه به قوه قضاییه ارجاع داده شد.

در این گزارش، سازمان خصوصی سازی در عدم اجرای ماده 21 قانون اصل 44 و عدم رعایت شئون ماده 4 آیین نامه اجرایی شیوه قیمت‌گذاری بنگاه‌ها و نحوه اعمال شیوه‌ها مسئول معرفی و تاکید شده روش بررسی کارشناسی ، قیمت پایه سهام این شرکت ایراد اساسی دارد و حضور یک روزه سه نفر برای کارشناسی قیمت، نمی‌تواند منجر به اعلام نظر جامع و کاملی در شناسایی دارایی‌ها شود .

 همچنین بسیاری از دارایی‌ها و تجهیزات وابسته به این پالایشگاه از جمله موجودی مخازن ذخیره خوراک و محصول، کاتالیست‌ها، کمپرسورها و نیز مجموعه خدماتی و رفاهی در ارزش‌گذاری لحاظ نشده‌اند.

براساس این گزارش، بعد از ناکامی واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و مخالفت های مسئولانی مانند وزیر نفت و نمایندگان مجلس، اردیبهشت دو سال پیش ، وزیر قبلی اقتصاد به رئیس سازمان خصوصی سازی دستور داد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

پالایشگاه کرمانشاه خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان "در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر 92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی ، انجام نشد.

انتهای پیام

مجلس