پیش بینی هوای سه روز آینده چندین استان /سامانه بارشی جدید و کاهش دما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی امروز و روزهای آینده به ایسنا گفت: با عبور متناوب امواج ترازمیانه جو از روی کشور طی امروز برای مناطقی از شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و سواحل دریای خزر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در شرق و شمال خوزستان، غرب اصفهان، شمال فارس، شرق بوشهر، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین غرب دریای خزر مواج بوده و شدت بارش در شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، شمال شرق خوزستان خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فردا بارش به طور متناوب در مناطق فوق به جز شرق کشور ادامه دارد و به تدریج از اوایل شب بارش در شمال غرب و غرب کشور کاهش می‌یابد، ادامه داد: شدت بارش فردا در اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

وظیفه افزود: طی امروز و فردا بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف و باران است. یکشنبه نیز در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق در بخشهای از جنوب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه، ادامه داد: در این روز با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و به تدریج در جنوب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار، و رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه ، دریای خزر نیز مواج خواهد بود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده کاهش محسوس دما برای نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام