پیش بینی ۱۲ صنعت و معرفی سهام مستعد رشد روزهای آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی آخرین هفته گذشته ، شاخص بورس با ریزش 1979 واحدی به کانال 199 هزار تایی و رقم 199 هزار و 911 واحدی نقب نشینب کرد که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته بازار و هفته جاری اعلام کرد: بازار در هفته گذشته مثبت آغاز کرد و با افزایش عرضه ها در پایان روز دوشنبه، افت قیمت ها در پایان رقم خورد.

به نظر می رسد آرامش بازار ارز در کنار رشد مجدد شاخص دلار ( که تضعیف نسبی قیمت فلزات در بازارهای جهانی را به دنبال داشت) سهامداران، خصوصا حقوقی ها را متمایل به شناسایی سود کرد و همین موضوع فشار را بر نماهای شاخص ساز را در پی داشت.

اما در گروه های مختلف به نظر می رسد، خودرویی ها در این هفته مورد توجه باشند. حرکت مثبت "خپارس" که در روز پایانی هفته شکل گرفت می تواند محرک مناسبی برای کلیت گروه باشد.

در گروه فلزات اساسی مطابق انتظار، آرامش در بازار ارز ترمز رشد گروه را کشید و افت قیمت ها به خصوصا قیمت روی در بازارهای جهانی تا حدودی گروه را تحت تاثیر قرار داد. به نظر می رسد همچنان در نمادهای بزرگ گروه روند اصلاحی کم عمق ادامه داشته باشد و نمادهای کوچکتر تحرکات مثبتی داشته باشند. "ذوب" پس از نوسانات میان مدتی در محدوده متراکم مستعد رشد خواهد بود.

در گروه فرآورده های نفتی ، نمادهای پالایشگاهی علیرغم استقامت قیمت نفت در بازارها همسو با کلیت بازار شاهد روندی اصلاحی بودند هرچند دست خریداران در این نمادها هنوز ضعیف نشده است. به نظر می رسد نمادهای "شبندر، شتران، شپنا، شبریز، شبهرن، شنفت و شسپا" می توانند گزینه های مناسبی برای سهامداران میان مدتی باشند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز همچنان روند کوچکترها قوی تر است و "پارسان" در هفته اخیر توانست درصد زیادی از عقب مانگی را جبران کند. اوره ای ها نیز با اخبار مربوط به تعدیل نرخ ها می توانند روند مناسبی را داشته باشند. در این گروه نیز احتمالا نمادهای بزرگ روندی اصلاحی با شیبی کم را تجربه کنند.

در سیمانی ها و قندی ها مطابق با انتظار با توجه به رشد سریع اخیر می توان انتظار اصلاح را داشت هرچند در برخی نمادهای گروه سیمان وضعیت همچنان مثبت است. در محصولات دارویی و غذایی روند مثبت می تواند با سرعتی منطقی ادامه داشته باشد.

در بانکی ها "وپاسار، وپارس و وسینا" همچنان مستعد رشد میان مدتی خواهند بود و "وتجارت" که با رشد حدود 30 درصدی بازگشایی شد با فشار فروش اخیر بر گروه و البته کلیت بازار نیز موثر بود و ادامه اصلاح تا محدوده های نزدیک به 400 ریالی نیز دور از انتظار نخواهد بود.چگونگی بازگشایی دیگر نماد تاثیرگذار یعنی "وبصادر" نیز می تواند معاملات گروه را دستخوش تغییراتی کند.

در گروه اطلاعات و ارتباطات به نظر می رسد، بازار در حال پوشش عقب ماندگی است و احتمالا روند مثبت گروه همچنان ادامه داشته باشد. انبوه سازها از دیگر گروه های مستعد بازار هستند که اخیرا نیز شاهد تزریق نقدینگی قابل توجه به این گروه بوده ایم.

به صورت کلی با توجه به احتمال اصلاح نسبی در شاخص کل، می توان گرایش بازار به گروه ها و نمادهای کوچکتر که البته رشد کمتری را در روندهای صعودی بازار داشته اند محتمل دانست.

انتهای پیام