پتروشیمی دارای صف خرید درباره قیمت اوره توضیح داد و موقتا" از تابلو رفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پتروشیمی پردیس که با سرمایه اسمی 600 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس تهران حضور دارد و امروز صف خرید داشت، درباره اعمال قیمت های اوره داخلی در بورس کالا، دست به شفاف سازی زد و  موقتا" از تابلو رفت .

بر این اساس، حسن ذوالفقاری مدیرعامل "شپدیس" اعلام کرد: پیرو اقدامات ۲۶ دی ۹۷ با موضوع شفاف‌سازی نرخ اوره داخلی، اقدامات و پیگیری هایی به شرح ذیل صورت پذیرفته است:

۱. معاون اول رئیس‌جمهور ۷ بهمن ماه طی دستوری از وزیر صنعت خواستار تصمیم گیری درخصوص نرخ اوره داخلی با قید فوریت شد.

۲. کارگروه تنظیم بازار ۲۸ بهمن مجدداً الزام فروش کود اوره بر مبنای نرخ های بورس را مورد تصویب قرار داد. کارگروه، مصوبات را به هیات دولت ابلاغ کرد اما تاکنون تصمیم نهایی توسط دولت به شرکت ها ابلاغ نشده است.

۳. با پیگیری های مجدد انجام شده درخصوص رای قبلی دیوان عدالت اداری، این دیوان ۱۱ اسفند ماه با صدور اخطاریه کارگروه تنظیم بازار، وزارت صنعت را موظف کرد ظرف هفت روز از زمان ابلاغ نسبت به اجرای مفاد کامل دادنامه قبلی دیوان اقدام کند.

۴. با توجه به اقدامات صورت پذیرفته و اخطاریه دیوان عدالت اداری و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و با هماهنگی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، نرخ اوره از ابتدای مهر سال ۹۷ بر اساس میانگین وزنی نرخ اوره فروش رفته در بورس کالا در ۶ ماهه دوم سال در دفاتر منظور شده است.

۵. پیگیری های لازم جهت وصول ابلاغیه هیات دولت در جریان است. بدیهی است هرگونه تغییر احتمالی در نرخ های اعمال شده به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

انتهای پیام